Nieuwe draai- en freesbank

Afscheid van de oude WOT draaibank 'De Herbert'

Sinds gister is de werkplaats van de WOT uitgebreid met een nieuwe draai en freesbank. De werkplaats van de faculteit Construerende Technische Wetenschappen (CTW) van de Universiteit Twente had enige tijd geleden nieuwe machines aangeschaft, en twee (voor hun) oude machines werden geschonken aan de studievereniging Newton van Werktuigbouwkunde en de WOT.
De oude draaibank van de WOT is verkocht, en twee weken terug zijn de nieuwe geplaatst. Dit was nog een heel karwei, vooral omdat de oude draaibank direct op de grond geplaatst was. Deze moest dus eerst opgehoogd worden naar zo’n 10 cm. Daarna kon deze op twee palletwagens naar de deuropening gereden worden, waar een shoveltje de machine op kon pakken en in de aanhanger van de nieuwe eigenaar kon zetten.
Nadat de nieuwe machines in omgekeerde volgorde geplaatst waren, was er een teleurstellende ontdekking. De krachtstroomleiding, die aangelegd was voor de oude draaibank, bevatte geen nuldraad. En natuurlijk hadden de nieuwe machines deze wel nodig. Gisteren is er een nieuwe stroomgroep bij aangelegd in de werkplaats, en de machines lopen als zonnetjes.
Binnenkort hopen we een leuke introductiecursus aan te kunnen bieden voor beide machines, zodat alle leden kunnen leren hoe je hiervan gebruik kunt maken in je ontwerpen. Verder zijn er afspraken gemaakt met Newton zodat ook zij de machines kunnen gebruiken.

Iedereen die meegeholpen heeft aan de verhuizing bedankt! Met name het Facilitair Bedrijf van de universiteit voor het shoveltje en de Thermische Werktuigbouwgroep voor de extra palletwagen. Maar natuurlijk bovenal dank aan de werkplaats van CTW voor deze prachtige aanwinst!