Kinderuniversiteit

Schoolkinderen leren over koken op gas, hout en kolen.Dit jaar is voor de derde keer de kinderuniversiteit over klimaatverandering en duurzame energie georganiseerd. En net als die eerdere jaren heeft de WOT hier ook weer aan meegewerkt. Zodoende zijn er op 5 april weer 35 kinderen op het terrein van de WOT geweest en hebben deze in een leerzame middag van alles geleerd over het gebruik van energie en water in ontwikkelingslanden.

De twee schoolklassen hebben in kleine groepen van 3 tot 4 leerlingen met verschillende aspecten van energiegebruik in een ontwikkelingsland kennis gemaakt. Dit bestond uit de onderdelen elektriciteit opwekken, koken met de zon en conventionele brandstoffen, het pompen van water en het verwarmen van water met de zon.

Al met al was het weer een zeer geslaagde middag en wij willen dan ook alle vrijwilligers en leerlingen van harte bedanken.