Schools at university 2010

Kinderen maken kennins met photo-voltage

De Universiteit Twente organiseerde dit jaar voor de tweede keer “Schools at University”. Het doel is om kinderen van 10 tot 13 jaar vertrouwd te maken met duurzame energie. Ook dit jaar deed de WOT weer mee aan dit project en ontving op dinsdag 6 april twee klassen voor het onderdeel “energie in ontwikkelingslanden”. De kinderen maakten al doende kennis met allerlij vormen van energie die in ontwikkelingslanden gebruikt worden om water op te pompen, eten te koken of elektriciteit op te wekken. Door in groepjes langs de zes onderwerpen te gaan en daar vragen over te beantwoorden werden ze zich meer bewust van de beperkte beschikbaarheid van energie in ontwikkelingslanden en hun eigen energiegebruik.