Introductielascursus

Donderdagavond konden WOTters hun hart weer ophalen aan de geur van smeltend ijzer en warme schijnsel van roodgloeiend ijzer. Freddy en Menno-Jan gaven een lascursus aan drie studenten. Na een korte uitleg en enkele voorzichtige rupsjes mochten de studenten elk met een lasapparaat aan de gang. Aan de hand van tips en adviezen begonnen ze aan hun eerste lassen. Deze werden met het toenemen van de rook in de werkplaats beter en beter.
Na het aan elkaar bakken van willekeurige stukken ijzer moest er een mooi dobbelsteentje gelast worden. Op het eind van de avond mochten de studenten hun aangeleerde vaardigheden bewijzen door het lassen van een waterdicht bakje. De stand student – bakje werd 1-2: één bakje was perfect waterdicht, twee bakjes lekten uit een minuscuul gaatje in een hoek. Het waterdichte bakje werd na het succesvol doorlopen van de test direct ge-upgrade naar een bierpul door de trotse eigenaar.