WOT infostand op Full Colour Festival, Emmen

Water dragen op het hoofd

Traditioneel vindt op de laatste zondag van augustus in Emmen het Full Colour Festival plaats. Al jaren is de WOT info-stand een van attracties op het kinderplein van dit festival.
De kinderen (en ouders) op Emmense festival hebben bij de WOT stand kennis kunnen maken met eenvoudige technieken voor water en sanitatie.

Bij de WOT stand konden de kinderen twee opdrachten vervullen voor hun stempelkaart. Door water te pompen met de touwpomp en dit vervolgens een stukje te dragen op hun hoofd, en door hun handen te wassen met de Tippy Tap. Omdat het verzorgen van twee stempelposten anders voor teveel belasting voor de WOT zou zorgen had de organisatie twee van haar eigen vrijwilligers bij de WOT stand “gedetacheerd”. Zij begeleidden de activiteiten bij de Tippy Tap terwijl WOT’ers Freddy en Rene de activiteiten bij de touwpomp begeleidden en uitleg gaven over de activiteiten van de WOT.