Wetenschappelijke speurtocht

Menno-Jan geeft uitleg over water verwarmen met de zon

In het kader van schools@university van bezochten op 14 april zo’n 45 leerlingen van basisscholen uit de regio het WOT terrein voor een wetenschappelijke speurtocht.

Na een korte inleidende presentatie door Annemarije Kooijman deden de kinderen een vijftal korte workshops aan: koken met de zon, koken in ontwikkelingslanden, electriciteit van de zon, water verwarmen met de zon, water pompen met de hand en met een molen.

In groepjes werden bij elk onderdeel een aantal vragen beantwoord. Vervolgens werden de juiste antwoorden gegeven met uitleg. Het was een gezellige en geslaagde middag voor de organisatie en de scholieren.

Vanuit de WOT werden de activiteiten door 6 vrijwilligers begeleid, samen met 2 medewerkers van de factulteit Management en Bestuur van de Universiteit Twente.