Partin waterdag

Een presentatie van Paul Akkerman tijdens de Partindag

Zo’n 70 mensen uit heel het land togen zaterdag 22 september naar de Universiteit Twente om deel te nemen aan de jaarlijkse Partin-dag. Partin is een organisatie die de belangen behartigt van kleine particuliere ontwikkelingsorganisaties. Dit jaar was het thema water. Daarom was het logisch om dit in Enschede te doen waar de WOT is gevestigd, met een prachtig demonstratie terrein. De oude Mensa in de Bastille van de universiteit was een sfeervolle locatie om lezingen en workshops te houden.
Drie lezingen werden verzorgt door het KIT, Partin, Paul Akkerman van Stichting De Gevulde Waterkruik en Henk Holtslag, een expert op het gebied van water en sanitatie. Daarnaast konden de deelnemers workshops volgen met onderwerpen: websitebouw, watervoorziening, subsidieaanvraag en natuurlijk een rondleiding over het terrein van de WOT. De dag werd afgesloten met een plenaire discussie over het nut en de problemen van particuliere initiatieven in ontwikkelingssamenwerking.

1 Reactie op “Partin waterdag”

1. Peter ketelaars schreef:

L.s.,
    Binnenkort wil een studente van de hbo opleiding technische natuurkunde gaan werken aan een handboormachine waarmee waterputten kunnen worden geslagen door lokale mensen. In eerste instantie werden wij doorverwezen naar flo-flo (Goes).
    Onze vraag : hebben jullie ervaring/ ideeën / contacten om een goedkope handboormachine te maken. De studente gaat op stage in kenya.
    Ik ben haar begeleider vanuit Fontys. Naast het goedkoop construeren gaat het ook om lesmateriaal te maken waar lokale mensen mee vooruit kunnen.
    Graag een reactie.
    Peter ketelaars